Berita dari laut

"Amacam"?..tanya saya kepada Pak Su dan Gemuk sebaik sahaja saya bertemu dengan mereka sewaktu pekena nescafe ais sehari selepas mereka dan kengkawan kembali dari pelantar minyak. Maklumlah saya belum pernah sampai ke mana-mana pelantar minyak pun semenjak bergelar angler. Kalau ke pelantar jeti kuala tu biasalah..hi..hi.

" Ada tapi amat kurang! " jawabnya. Menurutnya lagi trip yang lebih banyak bermain bottom ini kurang menjadi jika dibandingkan dengan trip yang terdahulu. Walaupun menggunakan khidmat tekong yang sama membawa team sebelumnya yang berkenduri GT , Talang dan Ebek ternyata nasib tidak menyebelahi mereka. Tapi trip tersebut main JIGGING semata-mata! Tidak seperti trip Pak Su ini yang hanya bergantung harap dengan umpan sotong pasar dan cuma beberapa ekor anak kembung hidup.

Apakah ikan-ikan besar memang gemar membelasah besi jig berbanding umpan hidup? Ramai otai menjawab 'ya'. Terutamanya mereka yang telah lali bertegang urat dengan bapak GT!

Fuhhh!!! Jigging? Satu teknik yang saya kurang mahir yang pasti saya akan praktikkan selepas ini setiap kali berpeluang ke laut.

Selama ini asyik membottom dan casting sekali-sekala. Popper dan jig masih jauh dalam silibus pembelajaran saya..ha..ha..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 jemuduk.blogspot.com |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.

Share |